23. nov. 2011

Mødergruppe hygge


I dag kommer mødergruppen hjem til mig og jeg har virkelig glædet mig, for jeg har ikke set dem i flere uger. For nogle dage siden var jeg inde i en osteforretning hvor jeg købte nogle forskellige gedeoste (et under at de stadig eksisterer). I går bagte jeg knækbrød, ciabattabrød og lavede humus, så menuen er tapas. Knækbrødet er forresten verdens nemmeste og lækreste opskrift, så hvis nogen er interesseret kommer den her:
4 dl kerner (jeg foretrækker græskar, hørfrø og sesam)
1 dl havregryn
3½ dl hvedemel (man kan sagtens bruge groft eller blande)
1 tsk bagepulver
2½ tsk salt
1,25 dl olie (smagsneutral)
2 dl vand
Bland det sammen og del i to portioner. Læg den ene klat på et stykke bagepapir, læg et andet stykke bagepapit over. rul det jævnt ud og så tyndt som muligt. Gentag med den resterende dej. Bag i ovnen i 15 minutter ved 200 c... Easy peasy



Friskt hjemme bagt brød lavet på min lyse surdej.


Opdatering på theen.. Pink lemonade er smadder god kold - meget bedre end når den er varm.. Prøv det, prøv det, prøv det!


Ideen til den fine lagkage pynt kan jeg desværre ikke tage æren for, den ide er tyv stjålet fra hende her - hun har den fineste blog fyldt med masser af gode ideer og inspiration.
Kagerne er i miniature, så vi hver kunne smovse en hel lagkage...



Tak for en dejlig dag tøser og bajser

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...