12. dec. 2011

Let there be bread


Det er total vanedannende at bage brød. I starten må jeg indrømme at jeg ikke rigtig gad at ælte dejen og syntes det tog alt for lang tid med al den hævning. Nu har piben fået en anden lyd... Jeg kan ikke finde ud af at følge en opskrift - det er jeg stadig alt for utålmodig til. Til gengæld er jeg nu ved at have lært hvilken konsistens brøddejen skal have, hvilket jeg synes er meget mere vigtig end at kunne veje 500 gram mel af:-)

Disse boller består primært af hvedemel, men for at gøre dem lidt grove har jeg puttet et par håndfulde ruggryn og noget groft rugmel i. Elsker, elsker, elsker smagen af rug. 

Lige så snart de kommer ud af ovnen kommer jeg de boller som skal på frost i en frysepose og smidder direkte i fryseren. På den måde synes jeg lettest at man holder brødet saftigt. 

Please try this at home...

2 kommentarer:

  1. Mums, de er så fine i formen:) vores bliver bare klasket på pladen med en ske...det må vi lave om!

    SvarSlet
  2. Ej, jeg laver også de der klaske boller rigtig meget - de er så nemme og gode. Dem her tager lang tid - tror ikke de bliver lavet så ofte når jeg er færdig med at være på barsel (hvis jeg skal være helt ærlig:)

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...